حماية النازحين داخليا والعائدين 2

Project name: Protecting extremely vulnerable IDPs, returnees, and host communities in Jarablus and Al-Bab by improving their ability to cope with effects of armed violence.
Duration of the project: 6 months
Location: Jarablus + albab (Qabaseen)
Donor: UNICEF

Child #Protection Messages, #Mines, and Remnants of War #Awareness Sessions

The aim of the #awareness activity is to introduce children to the dangers of alien objects, and the danger of entering unfamiliar and insecure places, and to acquaint them with the forms of war remnants and mines deployed in cities and agricultural lands, and the way of dealing with them properly or in case of any risk exposure of such remnants or mines.
The number of #beneficiaries of this activity is 4901 #Child (Boy), 4835 #Child (Girl), 997 #Male, 2198 #Female.

اسم المشروع: حماية النازحين داخليا والعائدين والمجتمعات المضيفة الضعيفة من خلال تحسين قدرتهم على مواجهة أثار العنف المسلح الكائن في جرابلس والباب
مدة المشروع: 6 أشهر
الموقع: جرابلس + الباب (قباسين)
المانح: اليونيسيف

أ‌-التوعية بمخلفات الحروب ورسائل حماية الطفل

يهدف نشاط #التوعية إلى تعريف الأطفال بمخاطر الأجسام الغريبة والدخول إلى أماكن غريبة وغير أمنة وتعريفهم بأشكال مخلفات الحرب والألغام المنتشرة في المدن والأراضي الزراعية وطريقة التعامل الصحيح معها أو في حالة تعرضهم لأي خطر من هذه المخلفات أو الألغام. أما رسائل حماية الطفل فتتضمن منع العنف والبقاء في حالة أمان-الاستجابة للناجين من العنف-الزواج المبكر-الدعم النفسي الاجتماعي-الأشخاص ذوي الإعاقات-عمالة الأطفال-الانفصال عن الوالدين-احترام التنوع والتميز-الأطفال المرتبطون بالقوات المسلحة).
وبلغ عدد المستفيدين 4901 #طفل و4835 #طفلة و997 #رجل و2198 #امرأة

Custom Post details